Nincs még honlapom, hogyan álljak neki?

ha nincs még honlapja

Határozza meg a készítendő weboldal célját:

Ha a látogatókat elsősorban a kereső motorokból (Google, Yahho, MSN Search stb…, ) várja, akkor tartalmilag, az elvárt kulcsszavakhoz illő, kellően bő,  a kereső-verseny nagyságrendjéhez alkalmazkodó írott tartalmat kell produkálnia. Fontos, hogy az írott anyagok egyediek, a keresőkben még nem szereplőek legyenek.

Amennyiben ezek a szempontok nem teljesülnek, akkor az negatívan befolyásolja a keresőkben elfoglalt helyezést.

Fontos a kulcsszavak körültekintő kiválasztása:

A várható keresőoptimalizálás mértékét meg tudja állapítani, ha próba keresést végez. A találatok száma pontos képet ad a versenyről.Pl.: sopron : 5.5 milló találat,  webdesign: 44 milló találat, képkeretezés: 70 ezer találat.

A keresésnél természetesen nem csak egy kulcsszót használhatunk, hanem úgynevezett kulcsszó párokat. Pl: sopron webdesign.

Ha a weboldal elsődleges célja az arculat megjelenítése, akkor, bátran szárnyalhat a fantáziája, és a az írott tartalom rovására, nagyobb hangsúlyt fektethet a látványosabb megoldásokra, mint például a több Flash tartalom.

Az ilyen weboldalakon a design az elsődleges, ami egészséges mértékben a felhasználóbarátság hátrányára is lehet.

Az ilyen típusú weboldalak ritkán frissülnek, és nem számítanak visszajáró felhasználókra.

A kettő kombinációja esetén,  meg kell  találni a kompromisszumot a tartalom, és a design között. Az arányok meghatározása után kezdődhet a valódi munka.

Az első lépések: