Nincs még honlapom, hogyan álljak neki?
ha nincs még honlapja
Határozza meg a készítendő weboldal célját:
- keresőből várom a látogatókat
- a weboldal tükrözze cégem arculatát kompromisszumok nélkül
- a kettő kombinációja
Ha a látogatókat elsősorban a kereső motorokból (Google, Yahho, MSN Search stb…, ) várja, akkor tartalmilag, az elvárt kulcsszavakhoz illő, kellően bő, a kereső-verseny nagyságrendjéhez alkalmazkodó írott tartalmat kell produkálnia. Fontos, hogy az írott anyagok egyediek, a keresőkben még nem szereplőek legyenek.
Amennyiben ezek a szempontok nem teljesülnek, akkor az negatívan befolyásolja a keresőkben elfoglalt helyezést.
Fontos a kulcsszavak körültekintő kiválasztása:
- tükrözze a megjelenítendő tevékenységet
- a mindenki által használtakon túl, kifejezzék Ön miben más
A várható keresőoptimalizálás mértékét meg tudja állapítani, ha próba keresést végez. A találatok száma pontos képet ad a versenyről.Pl.: sopron : 5.5 milló találat, webdesign: 44 milló találat, képkeretezés: 70 ezer találat.
A keresésnél természetesen nem csak egy kulcsszót használhatunk, hanem úgynevezett kulcsszó párokat. Pl: sopron webdesign.
Ha a weboldal elsődleges célja az arculat megjelenítése, akkor, bátran szárnyalhat a fantáziája, és a az írott tartalom rovására, nagyobb hangsúlyt fektethet a látványosabb megoldásokra, mint például a több Flash tartalom.
Az ilyen weboldalakon a design az elsődleges, ami egészséges mértékben a felhasználóbarátság hátrányára is lehet.
Az ilyen típusú weboldalak ritkán frissülnek, és nem számítanak visszajáró felhasználókra.
A kettő kombinációja esetén, meg kell találni a kompromisszumot a tartalom, és a design között. Az arányok meghatározása után kezdődhet a valódi munka.
Az első lépések:
- a weboldal céljának meghatározása
- a tartalom (írott anyagok, logó, képek, videók) összegyüjtése
- a domain név kiválasztása