Mik azok a Meta tagok?

Egy speciális HTML tag , amely információt közöl a weblapról. Ellentétben a normál HTML elemekkel, a meta tagok nem jelenik meg az oldalon, tehát a normál látogató számára láthatatlan.

Információkat közöl  például:

<meta name=”description”  content=” a weboldal témájának, tartalmának meghatározássa” />

<meta name=”keywords” content=”a kulcsszavak felsorolása” />

<meta name=”robots” content=”üzenet a keresőrobotoknak, a weboldal tartalmának a keresőtalálatokba beépítésének engedélyezéséről, vagy tiltásáról” />

<meta name=”googlebot” content=”ugyan ez speciálisan a Google robotjának” />

<meta name=”author” content=”a weboldal szerzője” />

<meta name=”google” value=”notranslate a Keresőtalálatokba ne jelenje meg a weboldal fordítása lehetősége” />

<meta name=”revisit-after” content=”az időintervallum, ami után a keresőrobot újra látogatja az oldalt” />

<meta name=”google-site-verification” content=”a Google által generált kód, az oldal tulajdonjogának bizonyítására” />

<meta name=”copyright” content=”a weblap szerzői jogainak birtokosa” />

<meta http-equiv=”Content-Type” content=”a weboldal karakterkódolása” />

<meta name=”cache-controll” content=”üzenet a böngészőnek, hogy meddig tárolja átmeneti tárban az oldalt” />

<meta http-equiv=”refresh” content=”a weboldal átirányítása egy másik oldalra a meghatározott idő után” /

<meta name=”content-language” content=” a weblap nyelve” />

Sok keresőmotor használja ezeket az információkat, amikor kialakítják a keresőhelyezéseket, és az indexet.

Fontos megjegyezni, hogy a keywords (kulcsszavak) meta tagot a Google, a visszaélések miatt csak mérsékelten, vagy egyáltalán nem veszi figyelembe.