Használjak-e aldomaint nyelvi aloldalakhoz, vagy integráljam a fő domain alá?

Általában a Magyarországon készülő weboldalak fő nyelve a magyar, de mivel a megcélzott érdeklődők nem feltétlenül csak magyarok, ezért szükség lehet, a honlap tartalmának más nyelveken való megjelenítésére is.

Három megoldási irány kézenfekvő:

  1. minden nyelv a fő domain alá kerül
  2. a fő domain aldomainjai alatt jelennek meg a nyelvi mutációk
  3. minden nyelv önálló, nem anyaország specifikus domain kap.

Az első megoldás, mivel valószínűleg .hu domain a webcím kevesebb esélyt ad a konkurensekkel szembeni elfogadható szereplésre az idegen nyelveken, mivel a Google a domain végződés alapján köti országokhoz a tartalmak, és csak ezt követően elemzi a weboldal nyelvét, –  ami nem egységes –  és mivel a két információ ellentmond egymásnak, ezért, az ezt a hibát el nem követő oldalak előnyben vannak. A helyezést lehet segíteni a nyelvi mutációk meta tagjának divergálásával.

A második megoldás a domain végződés zavara miatt ugyan problémás, de a weboldalon belül csak egy nyelv jeleni meg.

A harmadik esetben nem országspecifikus:

Ez a megoldás ha a domain választás sem kontraproduktív, jó találati arányokat generálhat.